четвъртък, 23 август 2012 г.

Бадемов кейк с пияни череши!

    Цялата история се състои в това, че когато човек се нагласи да не прави нищо тогава му идват нещата на ум. Как да се спреш като мисълта ти тече и не можеш да прибереш ръцете в джобовете и като, че ли получаваш най-големият проблясък на света. 
    Бях решила миналата почивка да не правя нищо, само една бърза закуска и да почивам подобаващо, но то лудостта ми е голяма и не ме свърта само като реша, че нещо трябва да се случи.
    Но да започна от по-далеч...



    Миналата седмица правих една от най-любимите ми торти "Шварцвалд" за една рожденичка и ми останаха череши, от там започна всичко.
    Първо черешите са от домашно сладко, което направих с малко по-рядка консистенция за да има черешов сос, та остана ми една шепа, която кротко се изцеждаше в хладилника, а не биваше да останат още един ден.
    Второ преди известно време бях решила да правя едни бадемови сладки и бях смесила бадемово брашно с пудра захар, но се оказа, че няма да ми стигне количеството и така си останаха смесени, до момента.
    Трето дойде време да изпробвам черешовият ликьор, който направих по рецепта на майка ми.
    ...и така се заформи цялата идея...



    Въобще не бях убедена какво ще се получи, дори за малко да си помисля, че май наистина няма да се получи, а всъщност стана великолепен кейк, да за една секунда и малко се възгордях, но наистина само за малко признавам си.
    Ето и цялата концепия, наистина съм горда с тази рецепта!



    Бадемов кейк с пияни череши!

     Продукти:

    100 г бадемово брашно
    100 г бяло брашно
    100 г пудра захар
    2 ч.л. бакпулвер
    1/2 ч.л. сода бикарбонат
    3 яйца
    100 мл олио
    100 мл вода
    50 мл черешов ликьор
    3/4 ч.ч. череши /от сладко или компот/
    50 г черен шоколад

    Подготвяме форма с диаметър 23 см.
    Включваме фурната на 180 градуса.
    Пресяваме всички сухи съставки и ги смесваме добре.
    Яйцата разбиваме много леко с тел, не ни е нужен дори миксер и добавяме олиото.
    Смесваме водата и ликьора.
    Постепенно добавяме сухите и мокрите съставки към яйцата като ги редуваме и бъркаме за кратко.
    Накрая добавяме черешите и нарязаният шоколад, разбъркваме леко.
    Печем 40-45 минути.



    Черешов ликьор!

     Продукти:

    череши /вишни, може да се ползват и замразени/
    захар
    ванилия
    пръчка канела
    алкохол /аз използвах домашна ракия/

    Ванилията и канелата не са задължителни, тях ги добавих защото ми се стори, че ще стане хубаво.
    Количеството зависи от бутилката, която се използва.
    Половината от бутилката се запълва с плодове и се посипва със захар, добавя се канелата и ванилията и се долива с алкохола.
    Разклаща се докато се стопи захарта и се оставя на тъмно в някой шкаф.
    Като се сетите разклащайте бутилката няколко пъти.
    Готов е за ползване след един-два месеца.



     Когато кейка изстине полях с малко от черешовият сос от сладкото.
    Много сочен и ароматен.
    Ще ви хареса! 
    Прегръдки и ... добър апетит!
     

    


    

9 коментара:

  1. Много ароматно предложение с черешки, поздравления, че ползваш и пълния с вкусове ликьор. Аз направих ликьор от орехчета и един с рози, но още не съм измислила в какво да ги ползвам...

    ОтговорИзтриване
  2. Уникални снимки и невероятен аромат се носи от целия пост Линче!
    Целувам те и ти пожелавам хубав завършек на седмицата и чудесно изкарване на уикенда*)

    ОтговорИзтриване
  3. Линка,кейкът направо ме плени!Представям си аромата и вкуса,навярно върховни!
    Много ме тегли към такива сладкиши и мен,и също като теб често се налага да започвам някой десерт я защото има плодове неизядени,я поради друго....ама тогава пък стават най-вкусни!
    Прегръдки и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  4. Неустоимо изглежда, Павлинка!
    Много си падам по сладкиши с бадемово брашно и съм сигурна, че ужасно ще ми хареса.
    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  5. Напоследък забравям да ям, нещо, което преди си мислех, че се случва само на другите хора, но добре, че са кулинарните блогове като твоя, та да се сетя :))
    Прекрасно изглАжда кейкът, Лин!
    Поздравления и за снимките :)

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотноизглежда този кейк, а и снимките ти са чудни!
    Прекрасен уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много вкусно звучи този кейк,Павлинка!
    Снимките ти са превъзходни!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря много, радвам се че ви е харесал кейка! Прегръщам всички ви и пожелавам хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Ами така е ... понякога човек не е много убеден какво прави, а то вземе че излезе някоя вкусотия която веднага преминава в графа "любими" :)
    Изглежда неустоимо Павлинка ... убедена съм че е и много вкусен :)

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...